Development of an optimized 8D problem-solving process with the aim of reducing process lead times

  • The master thesis was written externally in "KOSTAL Automotive Electrical systems", an automotive supplier concern located in Lüdenscheid, Germany. The aim of the thesis is to reduce the leadtime in one of the company's complaint management processes - 8D problem solving process according to the requirements agreed between KOSTAL and its customers.

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Metadaten
Verfasserangaben:Shanmuga Prasanth Sekar
Gutachter*in:Günther Schuh, Volker Stich
Betreuer*in:Markus Fischer
Dokumentart:Abschlussarbeiten: Masterarbeit
Sprache:Englisch
Datum der Veröffentlichung (online):17.07.2021
Datum der Erstveröffentlichung:08.08.2018
Titelverleihende Institution:FIR e. V. an der RWTH Aachen, Fakultät 4: Maschinenwesen
Datum der Freischaltung:25.11.2021
Freies Schlagwort / Tag:8D; complaint management processes
FIR-Nummer:FIR 8699
Institut / Bereiche des FIR:FIR e. V. an der RWTH Aachen
DDC-Klassifikation:6 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften / 62 Ingenieurwissenschaften